diumenge, 3 de juny del 2012

El bosc encantat

El dia 18 la Júlia va fer 12 anys i ahir va fer una festa amb els amics i amigues. Li vaig fer un pastís que l’he anomenat el bosc encantat perquè hi havia una fada, follets, marietes, granotes, un ratolí, un cuc, abelles …






La part de baix del pastís era un pa de pessic de xocolata amb el farcit Swiss Meringue Battercream amb culis de maduixa.
La part del tronc vaig provar una recepta de pa de pessic de taronja que podreu trobar si cliqueu aquí, el farcit era de xocolata a la taronja i l’almívar.

El pa de pessic va quedar bo i amb molt de sabor de taronja però per al meu gust una mica eixut tot i que estava banyat amb l’almívar. Segurament el vaig coure una mica massa o potser li faltava més almívar.

Xocolata a la taronja
Per la xocolata vaig utilitzar xocolata negre al 70%, la vaig fondre al bany maria i hi vaig afegir suc de taronja. Veureu que quan hi afegiu el suc a la xocolata aquesta al principi es torna com una mica terrosa però si aneu remenant i hi afegiu una mica més de suc acaba agafant una textura cremosa que va molt bé per a utilitzar com a farcit.
Aquest tipus de farcit va molt bé sobre tot per ara de cara la calor perquè no porta cap ingredient que és pugui fer malbé. Podeu utilitzar qualsevol tipus de xocolata: blanca, negre… hi podeu barrejar sucs, cafè, licor.

Almívar a la taronja
La mateixa quantitat de sucre i aigua amb unes peles de taronja. Va agafar un puntet de gust de taronja però un altre dia ho provaré amb aroma de taronja perquè li doni més gust.



Als amics de la Júlia els hi va agradar molt el pastís i quan els hi vaig dir que es podia menjar tot el que hi havia, en un tres i no res van desaparèixer totes les figures, flors i fulles de fondant. La veritat és que després d’haver treballat tota la setmana en el pastís i veure que en un moment queda desmuntat fa una mica de pena, però quan sents els comentaris que fan i veus el delit amb que s’ho mengen, val la pena!