divendres, 25 de maig del 2012

Per la Marató

Avui a la feina em fet un petit sorteig per a recollir diners pera col·laborar amb la Marató de la pobresa, i un dels premis ha sigut aquest pastís



La idea era reproduir l’eslògan de la Marató i crec que ha quedat prou encertat tot i els entrebancs que vaig tenir: la cadira, que l’havia fet amb temps perquè s’asseques, quan la vaig muntar sobre el pastís es va trencar i vaig tenir que tornar a fer-la; per fer les lletres vaig voltar tot Girona per buscar alguna plantilla i al final les vaig tenir que pintar a mà amb pinzell i tint comestible.



El pa de pessic és el de xocolata i al farcit hi combinat a dins culis de maduixa i per la part de fora una Swiss Meringue buttercream amb culis de maduixa.


Swiss Meringue buttercream

És una cobertura suau que porta mantega però no té gust a mantega i l’he tret de la plana Pigscuit.
La recepta en diuen 1, 2, 3 perquè porta:

100 gr de clares d’ou (he utilitzat les del Mercadona perquè són pasteuritzades)
200 gr de sucre blanc
300 gr de mantega
Essència de vainilla

Com que no en necessitava gaire he utilizat la mitat de cada proporció.

1. Poseu les clares en un bol i les bateu 10 segons
2. Amb el bol al bany maria a foc mig baix afegir el sucre tot remenant amb varetes manuals fins que el sucre quedi tot integrat (si toqueu la barreja no es nota textura granulada).
3. Poseu el bol en aigua freda i amb la batedora elèctrica muntar les clares fins que facin pics, a mig muntar afegir-hi l’essència de vainilla
4. Afegir la mantega tallada a daus de mic en mica i sense deixar de batre fins que veieu que quede una crema espesa però molt suau.

La podeu tenyir amb colorant per donar-li color i hi podeu afegir algun altre ingredient per donar-li gust com pot ser Nutella, melmelada o en el meu cas culis de maduixa.

Ha quedat tan bona que la Júlia, la meva filla que em serveix de conillet d’índies, s’ha acabat la que havia sobrat sense dir res, quan m’he adonat ja no en quedava gens.


Demà penjaré les fotos d’un altre pastís que he acabat fa una estona, encara no li he fet fotos perquè queden millor amb la claror del dia.