dilluns, 14 de maig del 2012

En MIC


Aquest cap de setmana he aprofitat per fer un altre pastís i com que era per l’Ariadna que té dos anyets i li agrada molt en Mic doncs, vinga aquí el tenim.




Les fotos no han quedat gaire bé i al natural tenia molt més colorit però us en podeu fer una idea.



Aquest cop he fet un pa de pessic de xocolata, el típic de iogurt però amb cacau, una capa del farcit és de dolç de llet, us haig de confessar que vaig intentar fer-lo però penso que no el vaig coure prou i com que no va quedar bé vaig utilitzar el de la marca Chimbote, un altre dia que ho torni a provar i em surti millor ja passaré la recepta. A l’altra capa de farcit hi vaig posar culis de maduixa.
No sé si a les altres receptes ho he comentat, però heu de saber que el fondant fa de capa protectora del pa de pessic i el conserva però a la vegada el resseca, és per això sempre s’ha de mullar amb almívar abans de posar-hi el farcit. Em de tenir cura de que la part exterior no quedi molla, només l’interior, perquè sinó el fondant no s’enganxaria bé.

Pa de pessic de iogurt i cacau

Ingredients:

1 iogurt natural
1 mida de iogurt amb oli
2 mides de farina
1 mida de cacau (Valor)
2 mides de sucre
3 ous
1 sobre de llevat

Elaboració:


Barregeu tots els ingredients en un bol reservant les clares que, muntades a punt de neu, afegirem en l’últim moment.

Disposeu la preparació en un motlle untat amb mantega i cogueu-la al forn a 180º durant 30 minuts aproximadament.

Aquest pa de pessic és molt ràpid i fàcil de preparar.

Culis de maduixa

Per cada 1/2 kg de maduixes hi posem 100 gr de sucre.

Deixeu les maduixes i el sucre amb un rajolí de llimona o vinagre uns 20 minuts a macerar i després ho passem tot per la batedora. Quan ho tenim triturat ho posem a coure, jo normalment ho deixo una horeta i vaig remenant de tant en tant, un cop ho tenim ja cuit ho colem per treure els granets.

Ara que és temps de maduixes val la pena d’aprofitar per a fer culis molt sovint, a casa a banda dels pastissos també el fem servir amb iogurt, gelat, torradetes… ummm, que bo!

Almívar

La base de l’almívar és la mateixa proporcior d’aigua i de sucre:

200 gr de sucre i 200 gr d’aigua

A partir d’aquí li podeu donar el gust que vulgueu ja sigui amb llimona, taronja, canyella, vainilla, licor…

Ho posem al foc i anem remenant, si el voleu més espès el feu bullir més estona.
Un cop fred es conserva a la nevera varies setmanes.

Espero que em Mic t’hagi agradat molt a l’Ariadna!